A vállalkozásnak marketingre van szüksége

 „Iránytű a vállalkozások fejlesztéséhez”* című cikksorozatunkban a marketing megjelenésétől kezdve, a marketing összetételén és buktatóinak bemutatásán át szeretnénk megismertetni az olvasót a marketing szerteágazó tulajdonságaival és megjelenési formáival.
—–

Üzleti sikerének központja a marketing. Nevezetesen, azért van szüksége marketingre, mert a nélkül vállalkozása a legjobb termékeket vagy szolgáltatásokat kínálhatja odakinn, ám potenciális ügyfelei egyáltalán nem is tudnak a létezéséről. A jó marketing segíti az ügyfeleket abban, hogy megértsék, miért jobb az Ön terméke, mint versenytársaié, segít elérni a célközönséget, továbbá fellendíteni az ügyfélkörét.

A marketing kifejezés sokféle tevékenységet tartalmaz, amelyek mindegyike a vállalat termékeinek és szolgáltatásainak értékesítéséhez kapcsolódik. A reklám az egyik legjelentősebb marketingtevékenység, de ugyanúgy, mint a fogyasztói kutatás, a terméktervezés és a keresőmotor optimalizálása. Bár nagyon különböző tevékenységek, mindegyik ugyanazon cél felé irányulnak, mégpedig, hogy kielégítse az ügyfelek igényeit. Az egyik szempont, amelyet fontos szem előtt tartani, hogy a marketing nem értékesítés. Az értékesítés egyszerűen a jó marketing eredménye.

A marketing az egyik legfontosabb dolog, amelyet az üzleti vállalkozások megtehetnek. Íme, hat fő ok, amiért a marketing olyan fontos minden üzleti vállalkozás számára.

Az első az, hogy a marketing tájékoztat. Alapszinten a marketing oktatja az ügyfelet vagy a potenciális ügyfelet. Ön tudja, hogy termékei nagyszerűek, ugyanakkor, ha az ügyfél nem érti, mit árul, akkor az információ értelmetlen, ekkor a marketing tájékoztatja.   Annak érdekében, hogy valamit vásároljanak, az ügyfeleknek meg kell érteniük, hogy mit csinál, és hogyan működik a vállalkozása. Azt mondják, hogy a marketing a leghatékonyabb módja annak, hogy érdekes módon kommunikálják az értékmeghatározást az ügyfeleknek. Az ügyfelek tájékoztatása a marketing egyik formája.

Másrészről a marketingnek nem célja a vállalat összes problémájának gyors megoldása, a marketing célja a társaság jelenléte. Ez olyan dolog, amelybe a vállalkozásoknak minden nap be kell fektetniük, ápolniuk és dolgozniuk kell, hogy fenntartsák, és hosszú élettartamú legyen. A marketing olyan tartós ügyfélkapcsolatokat hoz létre, amelyek elősegítik az üzlet virágzását és növekedését.

A harmadik szempont az, hogy a marketing egyenlőséget teremt. A marketing egyenlővé teszi a versenyfeltételeket. Kis- és középvállalkozások számára a marketing még a nagy névvel rendelkező versenytársak versenyfeltételeit is segítheti. Az információs korszak, valamint az internetes jelenlét és a közösségi média hatalmának köszönhetően a kis- és középvállalkozások ugyanúgy képesek versenyezni a nagykereskedőkkel, mint még soha. Néhányan azt állítják, hogy a kis- és középvállalkozásoknak van előnye, mivel képesek arra, hogy értelmes ügyfélkapcsolatokat építsenek ki, amire minden ügyfél vágyakozik. A hatékony marketing egyenlővé teszi a versenyfeltételeket, hogy a kisvállalkozások sikeresek legyenek.

A következő ok a marketing fontosságára, mégpedig az, hogy az ügyfelek elkötelezettsége kulcsfontosságú a sikeres kis- és középvállalkozások számára. Ez lehetővé teszi az üzenet kommunikálását és az ügyfelek és a potenciális ügyfelek számos médiumon keresztüli bevonását. Ahelyett, hogy embereket kellene meglátogatnia az üzletbe, mint az elmúlt években is történt, most már több platformon keresztül is felveheti az emberekkel a kapcsolatot az e-kereskedelem, a közösségi média stb. révén. A marketing felveszi és elkötelezi magát az ügyfelek mellett, üzleti nyitva tartáson túl is. A marketing célja egy márka felépítése, majd az ügyfélkapcsolat ápolása ezzel a márkával.

A soron következő ok az, hogy a marketing értékesíti termékeit vagy szolgáltatásait. Marketing nélkül, egyszerűen fogalmazva, a vállalkozások nem léteznek, mert senki sem vásárolja meg termékeit. Ha van egy jó termék, de nincs marketingje, hogyan tudnák az emberek még a termékről? A vállalkozásoknak be kell vonniuk az ügyfelet egy vásárlásba, a marketing útján tudják ezt megtenni. Az értékesítés az, amire szüksége van vállalkozása növekedéséhez, virágzásához és fenntarthatóságához.

Az utolsó pont szerint, a marketing kulcsfontosságú vállalkozása növekedésének biztosításában. Bár a jelenlegi ügyfelek fenntartása és gondozása folyamatos cél, a marketing erőfeszítések lehetővé teszik, hogy kibővítse ezt és új ügyfeleket érjen el. A kis erőfeszítések hosszú utat jelentenek a potenciális ügyfelek vonzásakor. A marketing sok szempontból olyan, mint egy biztonsági takaró vállalkozásának, biztosítva a folytonosságot és növekedést.

Ügyfelek nélkül vállalkozása nem maradna fenn. Az ügyfelek vonzásához meg kell értenie a marketing értékét. Amennyiben nem tudják, ki, mi, hol, mikor és miért az Ön terméke, az emberek valószínűleg nem fognak üzleti vállalkozásában vásárolni. Akár kicsi, közepes vagy nagy a vállalkozás, marketingre szüksége van.

Dél-Alföld vidéki, elsősorban hátrányos helyzetű területeinek (kis) vállalkozásaira, önálló emberi erőforrásaira, helyi önkormányzatokra és civil szervezetekre kívánjuk fókuszálni a kialakított marketingszolgáltatási csomagot.

A vidéki, kevésbé kedvező helyzetű térségek ötletgazdag vállalkozásainak is korszerű marketingismeretekre van szükségük, hogy a termékeiket, szolgáltatásaikat megfelelő nagyságú vevőkörhöz eljuttathassák. Fejlődőbb térségekhez hasonló evidens viszonyrendszereket itt ki kell építeni, fel kell kutatni a lehetséges partnereket. Sok esetben ezen reális igényt maguk a vállalkozások is nehezen ismerik fel, illetve, ha fel is ismerik, a marketingismeretek megszerzését bonyolult feladatnak tartják, idegenkednek tőle vagy szűkös forrásaikból nem áldoznak erre a területre a megtérülés feltételezett hiánya miatt. A vállalkozások így nem tudnak a meglévő helyzetükből, lehetőségeikből kitörni és ezt logikusan alá is tudják támasztani tudás- és forráshiányra hivatkozva.

A projekt abban kíván segíteni, hogy elérhető árfekvés mellett olyan differenciált tudásanyagot biztosítson, amelyben mind az üzleti ismeretek és az iskolázottság alacsonyabb szintjén lévők, mind a marketinget valamilyen szinten már gyakorlók új képességekhez jussanak. A projektet alkotó oktatási és médiaszolgáltatás révén a vállalkozások pszichés és kognitív képességeinek megfelelő módszertannal fejleszthetik a saját marketingképességeiket, illetve egy idő után akár saját lábra is állhatnak.

—–
* A VKB Nonprofit Kft. egy szociális szempontokat is figyelembe vevő vállalkozás, mely a hátrányos helyzetű területeken működő vállalkozások marketingtevékenységének megsegítésére fókuszál. A marketing csomag kidolgozása a Széchenyi GINOP-5.1.7-17-2018-00162 számú, a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretén belül finanszírozott, az EU és Magyarország Kormánya támogatásával valósul meg.

További információ, kapcsolatfelvétel:
VKB NKft.
Iránytű – vállalkozásfejlesztési program

(X)