A vállalkozások elégedettségének növelése

 „Iránytű a vállalkozások fejlesztéséhez”* című cikksorozatunkban a marketing megjelenésétől kezdve, a marketing összetételén és buktatóinak bemutatásán át szeretnénk megismertetni az olvasót a marketing szerteágazó tulajdonságaival és megjelenési formáival.
—–

Első és legfontosabb szempont az elégedettség növelése érdekében az, hogy minden vásárlót kezeljen úgy, mintha VIP lenne. Minden ügyfél számára ugyanolyan kiváló bánásmódot biztosítson, mint amit önmaga szeretne kapni. Használhatja a következő megközelítések valamelyikét:

  • Megköszöni az ügyfeleknek üzleti tevékenységüket, mind személyesen, mind a nyugtára nyomtatva.
  • Tegyen valódi erőfeszítést az ügyfelek támogatása érdekében, és minden lehetséges módon segítse őket.
  • Tartsa be az ígéretét és tisztességét. Ha azt mondja, hogy felveszi velük a kapcsolatot, hogy tudatja velük, mikor egy cikk raktáron van, ügyeljen arra, hogy meg is tegye! A vállalkozások gyakran elfelejtenek visszatérni ügyfeleikhez, akik időközben könnyen találhatnak másik szállítót.

Másrészről folytassa az ügyfél-elégedettség mérését. A tanulmányok azt mutatják, hogy a boldogtalan ügyfelek 9,1% -a soha nem fog visszatérni olyan üzleti vállalkozáshoz, amelyről úgy gondolja, hogy alacsonyabb a figyelme az ügyfeleivel szemben. Az ügyfelek elégedettségének gyakori mérésével csökkentheti az elégedetlen ügyfelek számát és megakadályozhatja az ügyfelek kártalanítását. Az ügyfelek elégedettségének mérésének hatékony és egyszerű módja egy online felmérés.

Továbbá, tudja meg, hogyan kell felmérnie az ügyfelek boldogságát. Az ügyfél-visszajelzés segítségével megtudhatja, mennyire örülnek az ügyfelek egy új terméknek, ugyanakkor mit tehet egy termék vagy szolgáltatás fejlesztése érdekében, és azonosíthatja azokat az ügyfeleket, akik szeretik az Ön terméket. Egy jól irányzott kérdéssel megtudhatja, mennyire valószínű, hogy az ügyfél egy egyszerű kérdéssel ajánlja az üzleti vállalkozást másoknak. Amennyiben úgy dönt, hogy valamivel átfogóbb felmérést készít, akkor ügyeljen arra, hogy meglehetősen rövid, 10 kérdésnél kevesebb és 3,5 percnél nem hosszabb kérdést tartson.

A következő szempontnál figyelje meg, hogy ügyfelei mit mondanak a vállalkozásról a közösségi médiában. Amikor nyomon követi és figyelemmel kíséri az ügyfelek elégedettségét a közösségi médiában, frissülnek mind a pozitív, mind a negatív visszajelzések, és megteheti a megfelelő intézkedéseket ezek megoldására. Az emberek többsége naponta akár 150-szer használja a mobiltelefonját, és sokan fordulnak a közösségi médiához, amikor panaszt akarnak hagyni. Használja ki a lehetőséget és használja a közösségi médiát, hogy növelje vásárlói elégedettségét!

A következőképpen használhatja a közösségi médiát:

  • Ügyfélszolgálati csatornaként – ügyeljen arra, hogy aktív legyen és 24 órán belül válaszoljon ügyfeleinek.
  • Rendeljen Q & A üléseket, élő csevegéseket és oktatóanyagokat

Egy boldog ügyfél biztos, hogy visszatér.

Dél-Alföld vidéki, elsősorban hátrányos helyzetű területeinek (kis) vállalkozásaira, önálló emberi erőforrásaira, helyi önkormányzatokra és civil szervezetekre kívánjuk fókuszálni a kialakított marketingszolgáltatási csomagot.

A vidéki, kevésbé kedvező helyzetű térségek ötletgazdag vállalkozásainak is korszerű marketingismeretekre van szükségük, hogy a termékeiket, szolgáltatásaikat megfelelő nagyságú vevőkörhöz eljuttathassák. Fejlődőbb térségekhez hasonló evidens viszonyrendszereket itt ki kell építeni, fel kell kutatni a lehetséges partnereket. Sok esetben ezen reális igényt maguk a vállalkozások is nehezen ismerik fel, illetve, ha fel is ismerik, a marketingismeretek megszerzését bonyolult feladatnak tartják, idegenkednek tőle vagy szűkös forrásaikból nem áldoznak erre a területre a megtérülés feltételezett hiánya miatt. A vállalkozások így nem tudnak a meglévő helyzetükből, lehetőségeikből kitörni és ezt logikusan alá is tudják támasztani tudás- és forráshiányra hivatkozva.

A projekt abban kíván segíteni, hogy elérhető árfekvés mellett olyan differenciált tudásanyagot biztosítson, amelyben mind az üzleti ismeretek és az iskolázottság alacsonyabb szintjén lévők, mind a marketinget valamilyen szinten már gyakorlók új képességekhez jussanak. A projektet alkotó oktatási és médiaszolgáltatás révén a vállalkozások pszichés és kognitív képességeinek megfelelő módszertannal fejleszthetik a saját marketingképességeiket, illetve egy idő után akár saját lábra is állhatnak.

—–
* A VKB Nonprofit Kft. egy szociális szempontokat is figyelembe vevő vállalkozás, mely a hátrányos helyzetű területeken működő vállalkozások marketingtevékenységének megsegítésére fókuszál. A marketing csomag kidolgozása a Széchenyi GINOP-5.1.7-17-2018-00162 számú, a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretén belül finanszírozott, az EU és Magyarország Kormánya támogatásával valósul meg.

További információ, kapcsolatfelvétel:
VKB NKft.
Iránytű – vállalkozásfejlesztési program

(X)
ESZA Európai Unió Európai Szociális Alap